Gelin Sembolü,
sembol dili ve ruhsal yolculuk yapan insanlar için önemli bir
semboldür. Tezahür etmiş olanı, ilahi iradeyi, şuurlanmış
insanı, maddeye bağımlılıktan kurtulmayı, ayrıca yer ile
göğün evliliğini temsil eder. Sayı dizisinde ilk çift ve
tek sayının toplamından oluştuğu için beş sayısında
varolan bu birleştiricilik ve merkezilik özellliği onun madde
ve biçimde, denge ve uyumu sağladığı görüşünü ortaya
koyar. Tam merkezilik sembolüdür.
Gelin sembolü,
bireyin kendi iradesiyle, ilahi iradeyi birleştirmek arzusudur
ve tam teslimiyet gerektirir. Yani yasalarının işleyişine ve
hiçbirşeyin aksamadığına dair tam bir güven duygusu. Bu
teslimiyet duygusu madde dünyasında ve kaotik bir ortamda yaşayan
insanlar için hayli zor olduğundan bu kişiler özel
inisiyasyona alınırlar.
Ruhsal
Evlilik ya da Gelin sembolünün sayısı 5 tir.
Beş sayısı,
eril ve aktif prensibi temsil eden üç ile dişil ve pasif
prensibi temsil eden iki sayısının toplamıdır. Beş aynı
zamanda meditasyonun, dinin, faaliyetin, çok yönlülüğün ve
doğu ezoterizmi dışındaki ekollerde beş duyunun sembolüdür.
Beş sayısı insanla ilişkilendirilir, insanın iyi ve kötünün
bir karışımı olması gibi, bir tek ve bir çift sayıdan oluşmuştur.
Ayrıca hieros gamos’un da temsilidir. Dişil olan, iki rakamının;
eril olan, üç rakamı ile birleşmesi evlilik sayısıdır ve
bu haliyle erkek ve kadının birliğini de ifade eden bir sayıdır.
İki sayısı
dişi dünyevi ve dünyaya ait olanı üç ise erkek ve semavi göksel
olanı simgelediğinden beş ikiliğin “Bir”e dönüşmesini,
ruhsal özü ve Tanrı’ya dönüşü ifade eder. Her türlü
ikiliğin aşılması, insanın düalitenin üzerine çıkmasını
ve her şeye daha tekil ve bütünsel bir anlayışla bakmasını
anlatmak ister. Bu aynı zamanda günümüz kuantum fiziği ile
kadim bilgeliği birleştiren köprünün bir işareti; bu çağın
gereği olarak birleşen bütüncül ve holistik anlayışın da
bir yansımasıdır. Yani sembol olarak beşle ifade edilen kişilerde
gökyüzü ile yeryüzünü birleştirme potansiyeli vardır. İyi
birer aracı olma niteliği taşırlar ve evrensel enerjiler
onlardan çok rahat akar. Ruh ve madde dengesini çok iyi
kurabilirler, Mevlevilikteki semazenler gibi bir elleri gökte,
bir elleri yerdedir yani gökten aldıklarını yere verme
kapasiteleri hayli yüksektir.
Beş Tanrı'nın
insan aracığıyla kendini maddede tezahür ettirmesi anlamına
da gelir. En kısa tanımıyla kutsal evliliği simgeler. Bu özel
ve önemli sayı Tanrı'ya birliktelik ve bütünleşme arzusunu
simgelediği gibi o kişiye ait bazı temel bilgileri de ifade
etmesi açısından da hayli önemlidir. Ezoterik öğretilerdeki
‘Mistik Düğün’ sembolünün İslam tasavvufundaki karşılığı
Mevlana'nın Şebi-'Aruz'unda en iyi ifade şeklini bulur. İnsanın
Tanrı'ya kendini vakfetmesi, varlığının sebebi hikmetini
Tanrı’da bulması, Tanrı’nın Işığını, yeryüzünde
yaşarken en uygun şekilde yansıtarak başkalarına örnek
olması ve Tanrı’ya yönelmek için diğerleri üzerinde de
cazibe yaratması anlatılmak istenir…
Beş sayısı,
kadim zamanlardan beri tanrıça İştar’la ve Venüs ile ilişkilendirilmiştir.
Beş rakamının ezoterik bilgilere göre anlamlarından biri,
İlahi İrade’dir.. Greko-Romen Tradisyonu’nda beş,
evlenmeyle, sevgi ve birlikle ilintili bir sayıdır, Venüsün
sayısıdır ve Venüs yılları beşli gruplar halinde tamamlanır.
Apollo, ışık tanrısı olarak beş niteliğe sahiptir: Her şeye
gücü yetme, her yerde bulunabilme, her şeyi bilme, ebedilik
ve birlik olarak tanımlanır.İslami tradisyonda dinin beş
direği, beş ilahi varlık, imanın beş şartı vardır. İslamda
günde beş vakit namaz, imanın ve İslamın beş şartı
olarak yer bulur. İslamda beş, Allah sözcüğünün beşinci
ve temel harfi h’nin sayısal değeridir.
Gezegensel
etkilere açık bir şekilde ve gerçek anlamda bakılan bir doğum
haritası da aynı teslimiyete çağrıdır yani insanı kendi
doğum planına, kendi kaderine (doğum haritasına) teslim
olmaya çağırır bu simge...
Neo Spiritüalist
görüşte de, Beş ruhsal evlilik sayısıdır yani insanın
Tanrı'nın Yasaları’yla bütünleşme halini simgeler. İkilikten
tekliğe geçiş, ruhsal öz (Yüksek Benlik) ile karşılaşmak,
O'nun evrensel yasalarına teslimiyetin dolayısıyla O’na dönüşün
sembolüdür, daha açık bir şekilde ifade etmek
gerekirse:Tanrı Yasalar'ını severek, isteyerek, bilerek tüm
yaşamında uygulamak, yaşamı Tanrı Yasalarına göre
organize etmek anlamına gelir.
Tabii ki,
uygulamaya giden yolda tefekkür, içe dönüş, konsantrasyon,
meditasyon ve ruhsal yolun kişiye ait tüm uygulamaları,
kendini bilme, nefsini tanıma ve bireysel yaşam planına uygun
yaşama şartları esas alınır, çünkü herkesin teslimiyet
noktası farklıdır. Bu hassas sembol konusunun doğru anlaşılması
ve uygulamaların da kişiye özel metodlarla, abartılmadan yapılması
çok önemlidir. Gelişimde hız kazanmaya neden olur.
|